Mierīgā rudens dienā, 8. oktobrī, Valsts policijas Autopārvadājumu uzraudzības nodaļas amatpersonas devās ārpus Rīgas, lai veiktu kravas transportlīdzekļu faktiskās masas un aprīkojuma kontroli. Amatpersonām līdzi bija devusies arī Valsts policijas Sabiedrisko attiecību nodaļas speciāliste. Sākotnēji dodamies autoceļa A7 (Rīga–Bauska–Lietuvas robeža) virzienā un pēcāk jau A9 (Rīga–Liepāja) virzienā.
Pulksten 15.59 Ķekavas pagastā, Rāmavā amatpersonas pamanīja aizdomīgu kravas automašīnu, kas acumirklī lika noprast, ka, iespējams, tiks fiksēts pārkāpums.
Likumsargi deva rīkojumu kravas transportlīdzekļa vadītājam sekot līdzi, lai varētu veikt pārbaudi. Veicot kravas transportlīdzekļa svēršanu ar pārvietojamajiem svariem, tika konstatēti vairāki būtiski pārkāpumi – transportlīdzekļa kopējā faktiskā masa pārsniegta par vairāk nekā 16 tonnām, savukārt vienas ass slodze pārsniegta par vairāk nekā 4,8 tonnām, un puspiekabes trīsasu kopējā slodze pārsniegta par 7,5 tonnām.
Minētajā gadījumā tika sastādīti trīs administratīvo pārkāpumu procesi transportlīdzekļa vadītājam, kuru kopējā sodu summa sastāda 1 500 eiro, kā arī trīs administratīvo pārkāpumu procesi uzņēmumam. Juridiskajai personai naudas sods par šiem pārkāpumiem tiks lemts lietas izskatīšanā un var svārstīties no 2 300 eiro līdz 5 700 eiro.
Pulksten 22.19 uz autoceļa A9 (Rīga–Liepāja), 43. kilometrā kontroles laikā likumsargi apturēja kravas transportlīdzekli ar ārvalstu numura zīmēm. Pārbaudē konstatēts, ka tiek veikts pārvadājums ar transportlīdzekli, kas nav aprīkots ar viedo tahogrāfu, kā to paredz likums.
Saskaņā ar Administratīvās atbildības likuma 54. panta piekto daļu, par šādu pārkāpumu piemērots naudas sods 500 eiro apmērā transportlīdzekļa vadītājam un uzņēmumam 1200 eiro apmērā.
Policija regulāri veic šādas pārbaudes, lai pārliecinātos, ka kravu pārvadājumi tiek veikti droši, ievērojot noteiktās svara ierobežojumu prasības. Pārslogoti transportlīdzekļi ne tikai bojā ceļu segumu, bet arī palielina risku satiksmes drošībai.